zondag 26 juni 2011

Geslaagd!

Nog even een postje voordat hopelijk de zon doorbreekt?
Het is hier in het zuiden 23 graden en een beetje drukkend vochtig weer.
Veel wolken en af en toe doet de zon 1 minuutje een poging om door te breken.
Benieuwd of we het zonnetje nog meer te zien krijgen vandaag?

Afgelopen week heb ik twee kaartjes gemaakt voor geslaagden.
Deze maakte ik voor een neef die geslaagd is voor vmbo-t


De basis is karton van een doos bewerkt met distress inkt vintage foto.
De spijkerbroek-zak komt van een blok van action evenals het dessin papier.
"diploma op zak" heb ik geschreven op een oud blaadje met rode kantlijn.
Drie labeltjes geponst en voorzien van tekstjes.


Het uiltje vond ik zo eigenlijk stoerder zonder verdere kleurtjes.
De bloem is gemaakt van oud boekpapier, eronder zit een
strikje dat ik kreeg van onze origami vriendin.



Alles is bewerkt met distress inkt vintage foto.
De neef gaat nu studeren in Tilburg op een horeca opleiding en heeft daar ontzettend veel zin in!

De tweede kaart (dat zie je zo) maakte ik voor de dochter van mijn vriendin.
Zij is gelukkig geslaagd voor de havo....echt geweldig...ze heeft er zo haar best voor gedaan. het is
tot het eind toe spannend geweest maar .....super proficiat meid je hebt het gehaald en na de vakantie
op naar Den Bosch!!


De hartjes heb ik gestanst met de nestabilities.
Het papier komt van een papierblok van action.
De stapel boeken heb ik gekleurd met derwent potloden.


En....het doily hartje heb ik gekregen, het zat in de give away van Johanna.
De vlindertjes komen van internet en de tekst ook.
Johanna wees mij erop dat deze kaart mee kan doen met de card challenge #05 dit is de inspiratie kaart


Op het blog van Scrapdelight. Op het blog van Scrapdelight Scrapbookwinkel vind je mooie voorbeelden van hun designteam en o.a. ook leuke tips en tutorial filmpjes.
Deze kaart is dus onverwacht mijn inzending, dank je voor de tip Johanna. 

Fijne week allemaal!

20 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaartje zeg!! Die spijkbroek-zak is toch wel heel erg origineel hoor!
    Beide super leuk, Maia!!!
    Hopelijk kan je nog even genieten van de zon!!
    Hier schijnt hij heerlijk....
    Fijne dag en lieve groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een stoere jongenskaart, geweldige details erop!!! De andere kaart is ook helemaal prachtig!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2 hele mooie kaartjes
    verder heb ik er geen woorden voor
    gewoon heel mooi

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaarten heb je gemaakt, die vallen vast in de smaak!

    We zitten heerlijk buiten, ben blij dat het weer kan!

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kaarten, ik vind het zo leuk om te zien wat je allemaal gebruikt...in de vakantie gaat een koffertje met knutselspullen mee, o.a. van de Action,ja, ja budgeteren!!!
    En dan ga ik van alles uitproberen, heerlijk!!!
    De geslaagden zullen blij zijn!!!

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuke kaartjes heb je weer gemaakt! Voor beide geslaagden: van harte gefeliciteerd!!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kaartjes zijn super en het idee van de spijkerbroekzak is echt heel leuk! ik vind voor jongens altijd zo moeilijk een kaartje maar deze is stoer!

    Gefeliciteerd voor de geslaagden!

    Fijne zondagavond
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superleuke kaarten! Vooral die stoere jongenskaart vind ik helemaal geweldig!
    Het kastje heb ik gewoon beplakt met dubbelzijdig tape, wel goed langs de randjes van je papier plakken, anders beschadigt het zo gauw. Maar verder is het een heel makkelijk klusje!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. beide zijn erg mooie kaarten geworden, maar mijn vorkeur gaat toch uit naar de eerste kaart, erg byzonder met de broekzak,groetjes mina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kaarten zeg en die bloem is helemaal mijn ding! Het ziet er echt super uit!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooie kaartjes, vooral die eerste met die bloem, wauw!
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke kaartjes zijn het geworden...altijd een spannende tijd voor degene die examen doen...hier werd het trouwens vanmiddag behoorlijk warm !
    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Twee super mooie kaarten heb je gemaakt, met de spijkerbroek vind ik echt super, heel origineel!
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Maia,
    Ik denk dat het morgen wel goed komt met de zon...wordt wel warm he...ik vind het heerlijk, al wordt je er loom van.
    Dus jij vind het ladenkastje van Elly ook zo leuk?? Het is ook enig geworden!!
    Net als je kaarten voor de blije geslaagden trouwens!!
    Ik heb op het vlinderlijfje druppeltjes gedaan met een parelpen...grappig effect is dat hè?
    Fijne dag alvast morgen ;-))
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke kaartjes! WMijn favoriet is de bovenste! Hier is het om te stikken!! Marjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn de kaarten mooi geworden Maia.
    De jongens kaart vindt ik een super idee.
    Ik blijf het lastig vinden voor jonge mannen.
    En de vlindertjes op de meisjeskaart komen tot leven zo.
    Groetjes Dana.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi

    Nee geen Mr.Bean schildertoestanden hihihi
    in de stal is het ook lekker koel, niet erg om daar dan te verven, het is echt heet buiten nu, hé....

    Fijne week!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi hoi,
    Wat een leuke kaarten allemaal :) en wist je dat die paarse zo mee kan doen aan de Card challenge op het blog van Scrapdelight!
    Over dat boekje, hier staat hoe je hem maakt: http://scrap-enzo.blogspot.com/2010/12/miniboekje-france.html en die suikerzakken (of groentezakken) kan je vast bij de plaatselijke groenteman krijgen. Even lief kijken ;)

    Groetjes,
    Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoi
    wat maak je toch mooie kaarten zeg. ik hou erg van het distressen. ik heb zelf ook veel met distress gedaan. ik hou ervan alles oud te maken. ik heb al een poosje niks gemaakt maar wie weet pak ik het weer op. heb nog veel vakantie fotos van vorig jaar liggen. ik probeer te reageren en hoop dat het lukt..
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De paarse past prima bij de challenge inderdaad! Mooi het dubbele hart en de vlinders!

    BeantwoordenVerwijderen