zondag 23 april 2017

Meisjes babykaart en blijk van medeleven.

Vakantie!!!!!!!!!!!
Naast het voorbereiden van ons schoolkamp in juni toch heerlijk wat meer tijd om blogs bij te lezen.
Gisteren ben ik al bij enkelen van jullie geweest, zo niet dan kom ik deze vakantie zeker een keer langs bij je.
In deze blogpost een kaart die we allemaal wel eens nodig hebben helaas, een blijk van medeleven. Verder nog een baby kaart voor een vriendin die haar eerste kleindochter kreeg.

Afgelopen week, op de dag van de Koningsspelen, namen mijn zwager en mijn zus afscheid van hun moeder/schoonmoeder. De rouwkaart was erg mooi. Deze vrouw was erg creatief deed patchwork en ander kunstig handwerk met naald en draad, voorop de kaart stond een schaar en een klosje garen.
Helaas was het mijn werkdag dus kon ik er niet persoonlijk bij zijn.
Mijn man maakte digitaal de voorkant van onze condoleance kaart met tekst.
Als je op de foto's klikt worden ze vergroot en kun je het beter lezen en bekijken.


De binnenkant heb ik verder zo afgewerkt.


Simpel gehouden met een stukje mooie stof van Action en een touw met daar aan een schaar charm.
Ze voelden zich gesteund want mijn zus kwam donderdagavond na haar werk nog even bedanken voor de mooie kaart.

Dan nu een leukere kaart.
Voor een oud collega kleuterjuf, inmiddels mijn wekelijkse wandelmaatje maakte ik al geruime geleden een kaart omdat ze voor het eerst oma was geworden van een kleindochter.
Heel speciaal voor haar want ze heeft zelf alleen maar zonen.
Ze is, net als ik, een groot fan van Jip en Janneke en had ook zelf al een groot tuinbord voor de ouders gemaakt.
Ik maakte voor haar een Jip en Janneke waterval kaart.


Ik gebruikte hiervoor wit cardstock en roze dessin papier met witte stippen ooit gekocht bij de Hema.
De karakteristieke zwart witte plaatjes vond ik op internet. Het woord proficiat heb ik met mijn lettertang gemaakt.
Het plaatje met het wiegje had ze zelf ook geschilderd op dat grote tuinbord.


Mijn vriendin is een groot natuur- en dierenliefhebster dus dit schattige lammetjes plaatje moest er zeker ook op komen.


Leuke dingen die oma later met Lot kan gaan doen zoals picknicken en appeltjes eten.


En als je kleuterjuf was mag natuurlijk het freubelen met klei niet ontbreken.


De stempel "Beschuit met muisjes" is van Marianne design, die komt tevoorschijn als je de kaart uit trekt, dit is beter te zien op het filmpje onderaan dit blogbericht.
De zwarte plakparels kocht ik lange geleden bij Wibra.


Het grappige houten speentje is van Rive Creatief. 
Ik heb daar een aantal roze draadjes omheen geknoopt.


Deze tekst vond ik op internet, toepasselijk voor vele opa's en oma's.
Daar achter zit een tag met onze felicitaties er op.


Achter de tekst zit ook een vlaggetje....jullie zullen het niet geloven maar die heb ik nog een aantal over en bewaard van onze bruiloft bijna 33 jaar geleden. We hadden toen kinderreceptie op school en in elk stukje taart stak zo'n schattig Jip en Janneke vlaggetje.


Natuurlijk wilde ik er de naam ook nog op kwijt.
Dit zijn ook letters van Rive Creatief.


Het filmpje van deze kaart vinden jullie hier onder



Met deze meisjes baby kaart doe ik graag mee met de volgende challenges:

De Egel challenge 32 zwart op je kaart klik hier
Crafting from the heart challenge 155 anything goes klik hier
Cute card Thursday challenge 474 Birthdays klik hier
Creative inspirations challenge 273 one for the Girls klik hier
Love to scrap challenge 96 Girlz Rule klik hier

En dan nog een leuk beginnetje van de vakantie.
Ik heb de eerste plaats bereikt met mijn paasslinger bij Scrapplezier super leuk!
Klik daar voor maar eens even hier


Altijd weer een leuke opsteker natuurlijk.
Voor degenen die ook vakantie hebben, geniet er van ook al is het wat koud dat mag de pret niet drukken toch!
Bedankt voor het lezen en jullie reacties en tot een volgende keer maar weer.












21 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat je nu even vakantie hebt Maia. Even adem happen ;p Je condoleance-kaart is wel digitaal gemaakt maar met de hand toepasselijk afgewerkt en het voornaamste is toch het medeleven dat eruit spreekt.
    De babykaart is ook weer heel origineel en leuk gemaakt. Zo'n watervalkaart maakt steeds veel indruk en is ook leuk om te maken. Geweldig die plaatjes van Jip en Janneke, wat blijven ze leuk hè...Ook je afwerking is weer tiptop.
    Gefeliciteerd met je ereplaatsje met je mooie paasslinger en geniet van je vakantie.
    Dank je voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Maia,
    ik had gezien dat je tot diep in de nacht op bezoek was geweest. Jammer dat ik niet thuis was ;-) Tot ruim kwart over 1!! Super leuk dat je de moeite neemt om elk bericht te lezen en van commentaar te voorzien. Vind ik altijd heel lief van je en ik geniet van je belangstelling.
    Je condoleancekaart is zo prachtig als je het verhaal erbij leest. Wat zal dat de kinderen van haar goed doen. Heel mooi!
    Je Jip en Janneke kaart is ook zo gaaf!! Sowieso het watervalmodel, maar dat het met de plaatjes van Jip en Janneke is, maakt het tot zo'n super geheel. En dat je de vlaggetjes nog had na 33 jaar! Heel grappig detail!
    Geniet nog van je vakantie, dat gaat helemaal goed komen!
    Liefs,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet ik je nog te feliciteren met je winnende slinger (al twee keer toch?) en je te bedanken voor je deelname bij ons van de Egel!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Maia,
    jen hebt een prachtige, persoonlijke condoleancekaart gemaakt, fijn dat ze er blij mee waren en ook je geboortekaartje is erg leuk, ik vind de waterval prachtig en wat bijzonder dat je de vlaggetjes nog hebt, na 33 jaar...
    Gefeliciteerd met je winnende paasslinger, erg mooi gemaakt..
    Jouw naamslinger heeft een mooi plekje gekregen boven mijn werktafel..
    Fijne vakantie, hier is het ook vakantie, maar 1 week dit jaar..
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig kaartje voor de oma van Lot, lief die combi van het roze met de leuke Jip en Jannekes en het hout!
    Mooie rouwkaart ook, tof als het zo persoonlijk kan.
    <Proficiat met je winnende paasslinger ook!
    Geniet van je vakantie!
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super cute!!! Thank you for joining us at Love to Scrap, good luck!!! Amy DT

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia,
    Wat een mooie condoleance kaart en de tekst erbij heel persoonlijk mooi gemaakt .
    Je waterval kaart is zo een schatje met kids echt prachtig gemaakt ben er helemaal weg van .
    Geniet van je vakantie hier in België is die al gepasseerd.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Maia,
    Als je op je blog bent dan hebben we wel wat te lezen hè? Altijd zo knap die uitgebreide beschrijvingen en vaak een filmpje! De rouwkaart is een hele persoonlijke troost kaart geworden! mooi samen gewerkt digitaal en creatief!
    Je Jip en Janneke waterval voor je wandelmaatje is zo gaaf en na al die jaren zijn Jip en Janneke nog steeds in! Het is zo gaaf gedaan weer en dat vlaggetje van jullie bruiloft is wel heel bijzonder! En dat je met je vlaggenlijn in de prijzen bent gevallen is niet gek, want dat was zo super origineel! Hoop dat jij wel de prijs van hun ontvang, want ik heb met mijn gewonnen Sint creatie na 4x mailen en 2x reageren op het challenge blog daar de moed op gegeven. Nooit meer iets gehoord! Dankjewel voor al je lieve reacties op mijn blog...hoeft echt niet hoor Maia, het is heel lief van je, maar kost zoveel tijd, ik weet dat je toch wel kijkt, hihi Ga lekker genieten van je vrije weekjes en ook al is het weer stukken minder, jij vermaak je evengoed wel! Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd Gerie.
      Ik heb ze gemaild maar inderdaad nog niets van gehoord.
      Vreemd!

      Verwijderen
  9. Een hele mooie condoleancekaart zeg. Zo persoonlijk, fijn dat dat dan zo gewaardeerd wordt.
    Maar ook de watervalkaart is zo leuk!
    En gefeliciteerd met je winnende kaartje bij Scrapplezier!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele mooie persoonlijke condoleance kaart heb je gemaakt.
    Ook je watervalkaart met Jip en Janneke is schitterend gemaakt.
    Leuk dat je met deze kaart meedoet bij De Egel.
    Groetjes Marja.
    Dt de egel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kaart en een mooie kleurencombinatie heb je gebruikt.Zo'n mooi geheel.
    Fijne dag
    Lieve groet,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Maia
    Wat een prachtige creaties heb je weer gemaakt. De condoleance kaart is heel mooi. Ook de babykaart is super leuk. Enig de jip en Janneke figuren met bijpassende teksten. Kaart zal zeker in de smaak vallen. Ja jippie vakantie, effe bijtanken, achterstalligonderhoud in huis weg werken ;) en lekker in de tuin werken. Jij ook een hele fijne vakantie. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen

  13. Wat heb je er weer een werk in zitten Maia,
    je kaart is helemaal geweldig,
    erg mooi gemaakt ☺
    Bedankt dat je meedoet met onze 'April 32' Challenge bij De Egel !
    Fijne avond !
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel-Gebruik zwart}

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie, persoonlijke condoleance kaart heb je voor je zus en zwager gemaakt. Superleuke geboortekaart, Jip en Janneke blijven leuk. Dat blijkt wel uit de vlaggetjes van 33 jaar oud, super.
    Gefeliciteerd met je winnende paasslinger, verdiend, daar zit zoveel werk in.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maia wat is je condoleance kaartje echt mooi en stijlvol ... Je hebt deze echt zo persoonlijk gemaakt ... zoals ik gelezen heb heb je tocvh troost kunnen bieden met deze kaart ...
    Je watervalkaartje is ook weer zo speciaal en mooi gemaakt !
    Geniet van jouw verlof ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. In tijden van verdriet doet het altijd goed om een kaart te sturen. Extra mooi van jouw kaart is dan toch wel dat het een uniek en persoonlijk exemplaar is.

    Ik wens je nog een hele fijne vakantie. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een ontzettend leuk blog heb jij zeg.
    Ik kom hier via deze kaart, die je gelinkt hebt bij De Egel en ben meteen volger geworden!
    Veel leuks te zien en te lezen hier.
    En zo'n watervalkaart.....die staat nog op mijn to do lijstje. Ik kreeg er laatst 1 voor mijn verjaardag....geweldig vind ik ze.
    Hopen dat je je prijs krijgt!! (lees net een reactie hierboven)

    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een mooie condoleance kaart met een prachtige tekst.
    je bent goed bezig geweest want je Jip en janneke kaartjes zijn toch zo leuk en ook je waterval kaartje.
    een grote verscheidenheid aan kaartjes zo, en het houdt ons van de straat he?
    geniet nog maar even van je verlof en het is altijd leuk om jou posten te zien en te lezen.
    liefs van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou ik ben onder de idruk van al dat moois wat je laat zien. allereerst je persoonlijke condoleance kaart. geweldige tekst en mooie toepasselijke dingen erbij.
    En ja jou Jip en Janneke kaart is helemaal geweldig. Ik had ook heel veel van hen, de boekjes doe ik ook nog niet weg, zo wie zo vindt ik de schrijfster ook geweldig en heb meer boeken van haar. Met dat kaartje kun je aankomen hoor! We vinden het heel fijn dat je met deze uitdaging meedoet. Groetjes, Nelleke DT

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen